دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
آموزش و پرورش در هفته گذشته هم با اخباری درباره نحوه طرح سوالات برای امتحانات و دور زدن قانون در در برخی مدارس گذشت.

از چگونگی طرح سوالات در امتحانات پایان سال تا دور زدن قانون در برخی مدارس غیردولتی

به گزارش آوای خزر، آموزش و پرورش در اولین هفته بعد از تعطیلات نوروزی با اخباری چون «ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس‌ها در صورت بازگشایی مدارس»، «۲۰ درصد سوالات امتحانی انتخابی است» و «دور زدن قانون در مدارس غیردولتی؛ برگزاری آزمون‌ حضوری در روز‌های کرونایی» سپری شد.

۲۰درصد سوالات امتحانی انتخابی است

محسن حاجی میرزائی وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه طراحی سوالات برای امتحانات پایان سال دانش آموزان اظهار کرد: امتحانات نهایی از ۱۷ خرداد برگزار می‌شود؛ بعد از پایان این امتحانات، دانش آموزان ۲۰ روز برای مطالعه فرصت دارند؛ بنابراین در نیمه اول مرداد کنکور برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ۲۰ درصد سوالات انتخابی است، ادامه داد: در مورد محتوای آموزشی، چون ۸۰ درصد در دوره حضوری آموزش داده شده و مابقی غیرحضوری بود، علاوه بر آن اصل برابری در آزمون مورد تاکید ماست و نمی‌خواهیم حقی از هیچ یک دانش آموزان تضییع شود؛ تمهیداتی در نظر گرفتیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۸۰ درصد سوالات از ۸۰ درصد محتوای آموزشی است، گفت: در مورد ۲۰ درصد سوالات هم کار انتخابی است که برای دانش آموزان تحت آموزش مجازی از ۸۰ درصد و برای دانش آموزان آموزش ندیده، از ۲۰ درصد پایانی کتب درسی است.

ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس‌ها در صورت بازگشایی مدارس

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت درباره تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس برای مناطق سفیدی که ستاد ملی کرونا  آن را تایید می‌کند انجام خواهد شد و اکنون هم در حال بررسی شرایط هستند؛ در صورتی که در جلسه بعدی ستاد نتایج بررسی مثبت باشد در برخی مناطق که سفید باشند بازگشایی مدارس انجام خواهد شد.

او ادامه داد: درصورت بازگشایی مدارس پروتکل‌های بهداشتی هم از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است که این موضوع در مدارس اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به تبیین چند مصداق از این پروتکل بهداشتی پرداخت و گفت: ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس های درس از جمله اقدامات در نظر گرفته شده محسوب می شود به عنوان مثال در کلاس های پرجمعیت، دانش آموزان در دو نوبت مختلف در در کلاس های درس حاضر می شوند همچنین ضد عفونی کردن محیط مدارس و تجهیز مدارس به شوینده ها از دیگر اقدامات مورد توجه است.

دور زدن قانون در مدارس غیردولتی؛ برگزاری آزمون‌ حضوری در روز‌های کرونایی

در این روز‌های کرونایی خانواده‌هایی که تمایل دارند فرزندشان در مدارسی برند تحصیل کند در دو راهی حضور فرزندشان برای شرکت در آزمون ورودی حضوری و تحصیل در ان مدرسه بلاتکلیف شدند و این در حالی است که اغلب در همین هفته‌ها باید تکلیف شان را روشن کنند چراکه آزمون‌ها در این روز‌ها برگزار می‌شود.

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل و سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت که پیش از این هم اعلام کرده بودیم که برگزاری هرگونه آزمون ورودی ممنوع است علاوه بر آن اگر مدارس غیر دولتی بر خلاف مصوبه ستاد ملی کرونا به برگزاری آزمون یا حضور دانش آموز در مدرسه اقدام کند مصداق تخطی از قانون است و قطعاً در شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی پرونده برای این گونه از مدارس تشکیل می دهیم و مجازاتی طبق این پرونده در نظر گرفته می شود.

ثقفی تصریح کرد: تاکنون طبق گزارش های دریافتی از مدارسی که قصد برگزاری آزمون دارند، پرونده برای این مدارس باز شده است و کار در حال بررسی است تا در شورای نظارت به آن رسیدگی شود.

در هیچ کجای دنیا اسم خصوصی سازی روی آموزش عمومی را نمی‌شنوید

سید محمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و معاون فعلی دانشگاه آزاد به موضوع خصوصی سازی در آموزش و پرورش هم اشاره داشت و گفت: به عنوان کسی که بیش از ۳۵ سال در آموزش و پرورش بودم و کتاب‌ها و منابع مختلفی را مطالعه کردم امروز تقریباً در هیچ کجای دنیا اسم خصوصی سازی روی آموزش عمومی را نمی‌شنوید این موضوع حتی در کشور‌هایی که اقتصاد کاپیتالیسم دارند مطرح نمی‌شود.

بطحایی تاکید کرد: تجارب کشور‌های دیگر نشان می‌دهد آموزش و پرورش عمومی باید رایگان باشد و هزینه‌های آن توسط دولت تامین شود و حتی در کشور‌های اروپایی ۹۰ درصد هزینه آموزش توسط دولت تامین شده، اما نحوه اجرا با آنچه در کشور ما موجود است تفاوت نشان می‌دهد یعنی از بخش غیردولتی هم استفاده می‌کنند، اما هزینه آن را به جای آنکه مردم بپردازند از طریق دولت پرداخت می‌شود، ولی در کشور ما با توجه به اینکه مردم هزینه آموزش را می‌پردازند پس انتظار دارند در مدارس غیردولتی اردوی علمی اروپایی و مواردی نظیر آن انجام شود و دولت را به هیچ وجه در این موضوع دخیل نمی‌کنند چرا که هزینه آموزش را خودشان پرداخت می‌کنند.

اعلام زمان بازگشایی مدارس در حال بررسی است

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تصمیم آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و واگذاری این موضوع از سوی ستاد ملی کرونا به وزارتخانه اظهار کرد: برای ادامه تحصیل دانش آموزان از پایه اول دبستان تا دوازدهم سناریو‌های مختلفی داشتیم و این موضوع از ابتدای تعطیلی مدارس مورد توجه قرار گرفت، اکنون که ستاد ملی کرونا زمان بازگشایی مدارس را به آموزش و پرورش محول کرده است باید درباره ابعاد مختلف این موضوع تصمیم‌گیری کنیم.

او درباره اعلام زمان دقیق بازگشایی مدارس هم تصریح کرد: در این مورد وزیر آموزش و پرورش باید تصمیم گیری کند و در حال بررسی شرایط هستند.

اخذ شهریه اضافی برای آموزش های الکترونیکی مدارس ممنوع است

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره سرانجام تصمیم‌‌گیری برای تعیین تکلیف بازپرداخت شهریه غیرآموزشی دانش آموزان بیان کرد: درباره شهریه فوق برنامه غیرآموزشی مانند غذا، سرویس، ورزش و مواردی از قبیل این فعالیت‌ها در صورت آنکه تعهدات  انجام نشده باشد باید هزینه‌ها برگردانده شود یا برای سال آینده دانش‌آموزان به شرط ماندگاری در همان مدرسه محاسبه شود.

او ادامه داد: آنچه در شورای سیاستگذاری مصوب کردیم این بود که موسسان موظف هستند تا حقوق کامل همکاران و معلمان را پرداخت کنند در غیر اینصورت برخورد‌های بسیارجدی با موارد تخطی از قانون داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: تخلفی در استان به دست ما رسید که در این مورد شورای نظارت استان را ملزم کردیم تذکر کتبی به موسس دهد از طرفی هم حقوق معلمان باید متناسب با قرار داد منعقد شده پرداخت شود.

توسعه تبلت‌های دانش آموزی برای تسهیل آموزش مجازی

علی الهیار ترکمن معاون برنامه و توسعه منابع آموزش و پرورش

درباره سرانجام سیم کارت دانش آموزی، گفت: وزارت ارتباطات آمادگی طراحی و واگذاری آن را دارد، اما ابزار برای ما مهم است و می‌خواهیم هر دو را باهم داشته باشیم و اگر این موضوع محقق شود شبکه شاد را از این طریق دنبال می‌کنیم.

الهیار ترکمن درباره پیش ثبت نام مدارس غیردولتی بیان کرد: باز پرداخت پول و هر تغییری که برای شروع سال تحصیلی داشته باشیم از طریق مسئولان سازمان مدارس غیردولتی خواهد بود.

او ادامه داد: تمام راهکار‌ها و برنامه‌های ما مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری خواهد بود و سند تحول را در قالب بسته‌های مختلفی متناسب با این سند پی می‌گیریم.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار